simdi gerekli ekipmanlari hallettigimize gore film yapiminda hayati öneme sahip ekip elemanlarina bir göz atalim diyorum,
Yönetmen : bu arkadasi hepimiz biliyoruz sanirim, filmin tamamini kafasinda gören hiyerarşide yapimcidan sonra gelen kisi. sette yonetmen yaratici tum fikirlerin kaynagidir, ona sorulmadan isik kurulamaz, dekor yapilmaz vs.. tabiki yaninda calisan kisilerinde filme katkisi vardir ama ideal sartlarda her sey yonetmenin vizyonuna gore sekillenir.tabii bu kadar paye verilen biri oldugu icin gunumuzde herkes bilip bilmeden yonetmen olmak istemektedir.yonetmen olmak hem buyuk bir sorumluluk hemde derin bir kavrayis gerektirir.
Yapımcı : filmin varolabilmesi icin yapimicinin onayi sarttir. filmin tum mali yukunu ya kendisi sirtlayacak yada bu yuku paylasacak ortaklar arayacak olan, yonetmenin ve set ekibinin tum ihtiyaclarini karsilamakla yukumlu kisidir. sette en az yönetmen hatta belki daha fazla sorumlulugu vardir bu yuzden en iyi film oscarı genelde yapimciya verilir. filmi var eden kisilerden en onemlisi oldugu icin.
Görüntü Yönetmeni : bu adamlarin görevi "ışıkla boyamaktır" ışık onlar için bir ressamın paletindeki renkler gibidir. filmin neresi ne kadar aydinlanacak, hangi atmosfere sahip bu sahne , kamera burda spesifik olarak nasil bir hareket cizgisi izlemeli gibi ve buna benzer onlarca görsel sorunun muhatabı olan kişidir.sag kolu ışık şefidir iyi bir ışık şefi iyi bir görüntü yönetmeni için kaçınılmazdır. ışık şefi dışında kamera asistanlarina sahiptir (focus puller, reloader vs.)
Sanat Yönetmeni : Filmdeki Aksesuarlar, dekorlar, renk paleti gibi konularda sorumluluk sanat yönetmenine aittir. tabii bu konular her zaman görüntü yönetmeni, yönetmen ve sanat yönetmeninin ortak gorusmesi sonucu cozulur ama sanat yönetmeni bu konularda bilirkişi oldugu icin onun tavsiyeleri ustunden yonetmen görüntü yönetmenine gerekli çalışmayı yapmasını iletir.
Produksiyon Tasarımcısı : bu adamin film icin ne kadar gerekli bir sahsiyet oldugunu anlamak icin en azindan 1-2 sinema projesine sahsen bulasmis olmaniz gereklidir. tum dekorlar ekranda gorulen produksiyona ait her sey bu arkadas tarafindan somut bir hale getirilir, tabi bunu sanat yonetmeni ve yönetmenden aldigi emirler dogrultusunda yapar. genelde dusuk butce de sanat yonetmeni ile birlikte es gecilen bir diger yapim ekibi üyesidir oysaki önemi yadsinamaz.
Senaryo Yazarı : Bir çok filmin en zayf halkası ne yazıkki bu arkadas olur genelde, ne kadar begenmediginiz film varsa "ne kadar sacma yahu bu film öyle seymi olur" dediginiz anlarin bas sorumlusudur. iyi bir film iyi bir senaryo olmadan mumkun kılınamaz. ve belkide iyisi sektörde en zor bulunan kişi usta bir senaristtir. siz bakmayin öyle herkesin süper senaryom var dedigine iyi bir uzun metraj senaryosu ortaya çıkarmak çok iyi bir roman yazmaktan daha kolay degildir kimi zaman yillarinizi bile sizden talep eder hale gelebilir.
Kurgucu : bu kişi genelde NLE(non linear editing systems) konusunda uzmanlasmis bir kisidir, yonetmen ile birlikte kurguya girer. yonetmenin istekleri ve vizyonu dogrultusunda filmi son haline getirir.bazen yonetmen bu kisiyi aradan cikarip kurguyu tamamen kendide yapabilir. ama cektigi film ile duygusal bir bagi olan yönetmenin filmi kurgularken bir cok sahneye kiyamayip filmi gereksiz yere uzatmasi az rastlanan bir durum degildir, bu yüzden filme yönetmenden daha objektif bakabilecek bir baska kisinin gorusu bu asamada oldukca önemlidir.
Tabiiki bir filmin yapımında onlarca kisi calisir ama yukarida saydigimiz ekip üyelerinin hepsinin işinin erbabı oldugu bir proje yıllarca unutamaycaginiz filmlerin ortaya çıkmasını saglar.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder