17 Haziran 2007 Pazar
Film Yapımı ve Gerekli Ekipmanlar 2
Film cekimi icin kameradan sonra en onemli ekipman kaliteli bir mikrofondur diyebiliriz (tabii sessiz cekmeye karar vermediyseniz filminizi) genelde bir cok amator yapimda izleyiciyi filmden koparan sey goruntuden cok sesler olur, diyaloglar anlasilmaz ortamda devamli rahatsiz edici boyutlarda bir humm ve noise vardir. bunlarin en bas sorumlusu "kameranin ustunde mikrofon var ya abi yeter daha ne olsun..." mantigidir. ilk is o mikrofonu iptal ediyorsunuz ve XLR balansli mikrofon girisinden bagladiginiz kaliteli bir mikrofonu (tercihen sennheiser marka) bagliyorsunuz kameraya ve o anda aynen tek ccd kameradan 3 ccd kameraya geciste yasadiginiza bencer bir sicrama daha oluyor ve diyaloglar anlasilir olmaya basliyor tertemiz sesler aliyorsunuz, bu gercekten goz ardi edilmemesi gereken bir adim, eger mikrofonu satin almaya butceniz yetmiyorsa en azindan kiralamaya calisin ne yaparsaniz yapin ama kamera ustundeki mikrofonu kullanmayin. tripod konusuna gelince bu konuda en az ses kadar gozden kacan bir noktadir, milyarlarca odeyip aldiginiz cekiminiz icin hayati onemi olan biricik kameranizin gelecegi saglam bir tripoda baglidir. daha da onemlisi kamera ile yapacaginiz pürüssüz pan ve tilt hareketleri hem iyi kameraman hemde iyi tripod gerektirir. ayrica bir onceki yazida degindigim hvx200 kamera 35mm adaptor lensleriniz derken aigrlik kayda deger bir boyuta gelecektir ve bu durumda bu kadar ekipmani kotu bir tripod kullanarak riske atmaya gercekten degmez.tripod konusunuda aydinlattigimiza gore baska onemli bir konu olan isiga gelelim, isigin sinemada kullanimi atmosfer yaratmadaki rolu ve stiller ustune ayrica bir yazi yazacagim ama burda teknik olarak ne gerektiginide soyle bir gozden gecelim istiyorum, gercekten yuksek butceli fimlerde genelde HMI PAR setler olur 2k 1k diye giden kafala rolur bu setlerde ve HMI hem gun isigina cok yakin kelvin degerleri sunar hemde titremedigi gibi halojenler gibi asiri isinmaz. tabii boylesin emeziyetleri olan guzide ekipmanlar ayni zamanda pahalidir da o yuzden asagidaki yazida isik onerirken halojen onerdim cunku dusuk butce film yapiminda is goreceklerini dusunuyorum tabii ilerde butce olusursa hemen HMI ekipmana gecmeniz goz ardi edilemez bir kalite farki getirecektir. isiklandirma konusuna gelince bir cok setup mevcut bugun endustride ama en cok kullanilan 3 kollu setupdir. bir isik kaynagi ana isigimiz digeri dolgu isigi sonuncusuda arkadan gelen isik olacaktir. ana isik kaynagi genelde en guclu olandir ve bunu oyuncunun direk yuzune cevirmemek gerekir ya baska yone cevirip diffuse ederek dagilmasini yada isigin onune diffuser koyarak isigi mutlaka yumusatmaliyiz. arka plan isigi geneld eoyuncuyu arka plandan ayirmak icin kullanilir dolgu isigi ise yuzun karanlikta kalan tarafinin secilir hale gelmesini ve isik gecislerinin yumusamasini saglar. bu sadece olasi setuplardan biri her mekanda verilmek istenen atmosfere gore sette almaniz gereken kararlar olacaktir. ayrica isik bir saplanti halinede gelmemelidir hic bir zaman cunku dunyada cok basarili goruntu yonetmenleri bazen el feneri ile aydinlatmislardir sahneyi yani her sahneyi isiga bogacaksiniz diye bir kaide yok.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
1 yorum:
peki okadar paramız yoksa ve filmimiz kısa film ise ?
Yorum Gönder