detaya girmeden önce gerekli asgari ekipmanlara şöyle bir göz atalım,
- 3 ccd bir Kamera. (SD yada HD)
- saglam yapili , video amacina uygun üretilmis bir tripod.(dikkat ederseniz hemen 2. siraya tripodu yazdim gercekten çogu zaman göz ardi edilen ama cok onemli bir kalem)
- halojen 800watt 3 lü bir isik seti isinizi gorecektir.
- tercihen sennheiser marka shotgun (ve duruma göre ekstra lavalier) mikrofon.
bu kadar, tabii simdi sizin ne yani bu kadar mi dediginizi duyar gibi oluyorum, aslinda ana hatlariyla film cekmeniz icin gerekenler bunlar görüntüyü alacak bir kamera kameranin saglam bir sekilde duracagi tripod, setinizi aydinlatmak icin isik ve diyalog, ortam seslerini almak icin iyi bir mikrofon. bundan sonra bu ekipmanlara ekleyeceginiz steadycam, 35mm adaptor, dolly vs.. gibi her sey sizin filminizi gürühtan ayiracak secimler olacaktir ama bu yukarida saydigim dört kalem sahsi fikrimce kesinlikle taviz verilmemesi gereken ekipmanlardir. neden taviz verilmemeli peki; tek ccd bir kamera camur gibi birf goruntu yaratir az isikta tum renkler birbirine girer ve cok rahatsiz edici noise patternlara sahiptir. 3ccd bir kameraya gectiginiz anda cok yol almis olursunuz goruntu kalitesi olarak. kameranizin 3 ccd olmasinin sart oldugunu söyledik peki ama hangi 3ccd bugun sadece bu bilgi ile alisverise cikarsaniz 500ytl ile 10000 lerce ytl lik bir aralik gorup sasirabilirsiniz. yani tek belirleyici etken 3 ccd olmasi degil. simdi butcenize göre bir kamera sececeginiz malum öncelikle benim orta ve yüksek butce icin iki önerim olacak eger orta karar bir butceniz var ise(4000-5000 ytl) panasonic dvx100BE kacirilmamasi gereken bir cihaz. HD nin yayginlasmaya basladigi gunumuzde SD bir kameraya göz ardi edilemeyecek bir ucret odemeyi yanlsi bulanlar olabilir kismen hakli olsalarda eger butceniz biraz sonra tavsiye edecegim panasonic hvx200 modeline yetmiyorsa alabileceginiz en iyi kamera DVX. bu arada bu tavsiyelerin kisisel deneyimler sonrasi olustugunu unutmayin yani bana gelipte ama canon xl2 daha iyi degilmi derseniz bende o zaman gidin onu alin derim, yani panasonic bana indirimde yapmiyor burda onlarin adini zikredince. neyse butceniz biraz daha buyukse (10000ytl ve ustu) o zaman su an icin alacaginiz en iyi kameralardan biri olan Panasonic HVX200 ü gözünüz kapali alabilirsiniz. tabi HD bir kamera aldiginiz zaman sahip olmaniz gereken elzem ekipmanlar biraz daha artiyor (p2 kart yada Firestore unit vs gibi) farkettyiseniz dusuk butceler icin bir kamera önerisi yapmadan orta ve üst duzey icin tavsiyelerde bulundum. acikcasi turist kamerasi dedigim elinizin icinde kaybolan kameralarda kaliteli isler cikmasi mumkun olsada ben bunlarla vakit kaybetmeyi cok dogru bulmuyorum neden derseniz bu kameralar genelde bas cek kameralardir her türlü ayarlari otomatik olarak kamera tarafindan yapilir, tahmin edebileceginiz gibi bu bizim pek de arzu etmedigimiz bir durum. ve dvx100 iste tam da bu yuzden cok iyi bir kamera hemen her turlu ayarini ve hatta hic bir zaman dokunmayacaginiz bazi ayarlari bile sizin kullaniminiza sunar. yani isin özeti bütcenize göre panasonic DVX100 ile HVX200 arasinda bir secim yapmaniz olacaktir(canon xl2, jvc hd110 vs gibi bir suru baska alternatiflerinde bulundugunu unutmayin tabi) bu arada eger biraz arastirma yaptiysaniz nette herkesin film look asagi film look yukari dedigini okumussunuzdur. sinemalarda gösterilen filmler ekseriyetle 35mm cekilmistir ve 35mm bir film kameranin yüzey alani 3ccd kameralarin ccd lerinden cok daha büyüktür. bu neye sebep olur derseniz oncelikle film de daha fazla cozunurluk vardir ama bir cok kisinin devamli bahsettigi film look bu cozunurlukten cok baska bir seye baglidir oda DOF(depth of Field) dır yani alan derinligidir. filmde cok dar bir alan derinligi elde etmek mumkunken dijitalde genelde cercevenin her noktasi nettir buda bizi video look olarak tanimlayabilecegimiz video nun ortaya ciktigindan beri bu tarz bir goruntunun video olarak damgalanmasina sebep olan duruma goturur. peki bu sorun nasil asilir? 3 ccd kameranizin sensor alanini buyutemeyceginize göre ya kendinize güvenip 35mm bir adaptor yapacaksiniz yada bunu satin alacaksiniz. ben sahsende sahibi oldugum ve piyasada en cok tutulan adaptorlerden olan Redrock M2 yi tavsiye edecegim. bu urunu incelemek isterseniz adresi de su : http://www.redrockmicro.com/micro35.html . bu adaptor kameranin lensinin onune camera obscuraya benzer mantikla calisan bir kutu koyuyor bu kutunun icinde cinescreen denen bir ekran var, bu kutunun onune 35mm SLR makinenizin bir lensini takarak kullanabiliyorsunuz, bu lensten giren isik bu cinescreen e dusuyor ters olarak kamerada bu cinescreendeki goruntuyu kaydediyor. bu sayede 35mm film de sahip olabileceginiz alan derinligi araligina sahip oluyorsunuz. tabi sunuda belirtmek lazim bu aparat da cok ucuz degil cunku sadece adaptoru almak yeterli gibi gozuksede aslinda degil bunun yaninda focus yapmak icin followfocus aparati agir lensler icin destek sistemi rodlar vs derken 2500 dolarlar seviyesine cikiyorsunuz bence kesinlikle bu harcamaya degen bir urun olsada bu urunun türkiyede satilmadigini ve olasi gumruk sorunlarinida goz onune alin derim. simdilik burada birakalim bir dahaki yazida devam ederiz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder